North station Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Teunissen - WaarBenJij.nu North station Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Teunissen - WaarBenJij.nu

North station Chengdu

Blijf op de hoogte en volg Teunissen

13 Juli 2017 | China, Chengdu

Donderdag zijn we naar het station gegaan om onze treintickets op te halen, die we nodig hebben om naar Xian te gaan. Het stond allemaal in het Chinees, dus het was wel lastig om te kijken waar je moest zijn. Bij de balie zat een man, die alleen chinees sprak en hij moest hulp vragen, terwijl het enige wat hij moest doen, was het enummer intikken en de kaartjes printen. Maar dit was ws. te makkelijk. Op een gegeven moment ging er iemand weg met het paspoort van Xander en het duurde vrij land voordat hij terug was. Bleek later, dat hij gewoon het paspoortnummer verkeerd had ingedrukt. We zijn daarna nog naar een tempel gegaan en hebben in een theehuis thee gedronken met muziek erbij. Het is inmiddels flink gaan regenen en onweren. Heel raar, want het is echt warme regen. We moesten dus een flinke spurt nemen naar het hostel toe. Vanavond staat er hotpot op het menu. Geen idee wat dat is. Morgen moeten we vroeg op, want we nemen om half 10 het vliegtuig om naat Tibet te gaan

• 13 Juli 2017 - 13:51

Herman En Joyce :

Fijn dat we op deze wijze mee kunnen genieten. Dankjewel!

• 13 Juli 2017 - 16:50

Cobie:

Hoi Wereldreizigers
    Wat een avontuur weer zeg, even een ticket halen jaja
    lastig hoor als er geen engels gesproken wordt.'
    Gelukkig is het goed gekomen.
    Goede reis morgen..
    tot het volgende verslag. SUPER!!!! om te lezen..
    Groetjes..

• 13 Juli 2017 - 18:29

Martina Dongelmans:

Altijd goed naar een tempel gaan en thee drinken, lijkt me zo. Zeker na zo'n ervaring op t station...... Niet met de Franse slag maar met de Chinese, go with the flow. Lukt mij nu ook aardig, met de Tour dan.
    Wat apart, warme regen. Hotpot, haha ik las eerst hutspot en dacht : he hebben ze dat daar ook.... Was t lekker? Ik wens jullie een mooi reis door Tibet. GLK Martina Dongelmans

• 17 Juli 2017 - 11:18

Everybody ,

Loes ik heb sms-bericht ontvangen : "Wij zijn nog steeds in Lhasa, maar hebben slecht internet, "

Ik weet niet of er een stuk ontbreekt vanwege , en verder niets.
    Leek me handig om het hier ff te melden dan kunnen mensen t lezen. Oke?
    GLK Martina Dongelmans

• 21 Juli 2017 - 18:48

Martina Dongelmans:

Voor wie dit reisverslag volgt:

21/7/17 sms van Loes ontvangen;

"We zitten nu in Xian en gaan morgen naar Pingyao. Internet lukt nog steedsniet."

GLK Martina Dongelmans