op weg naar Xian - Reisverslag uit Xi'an, China van Teunissen - WaarBenJij.nu op weg naar Xian - Reisverslag uit Xi'an, China van Teunissen - WaarBenJij.nu

op weg naar Xian

Blijf op de hoogte en volg Teunissen

19 Juli 2017 | China, Xi'an

Woensdag 19/7 en 20/7
Vanmorgen om kw. voor 8 op om te ontbijten en nog wat spullen te halen. We worden om half 10 opgehaald van het hotel om naar het station te gaan. Het is daar erg druk en je kan een half uur van tevoren in de trein. Het was wel even zoeken in welke coupé we zitten , maar we hebben het gevonden. Het is een kleine ruimte met 6 bedden, dus dat is wel erg krap. De bagage hebben we onder het bed gestouwd. We komen langs verschillende stationnetjes en komen bij het hoogstgelegen meer ter wereld. Cuo mo chi?
Vannacht weinig geslapen. Om half twee vannacht kwam er nog iemand, die ook bij ons moest slapen. Het is erg gehorig en er zit ook geen deur of gordijn voor de slaapruimte. Om 7 uur vanmorgen gingen het licht en de muziek aan. We moeten in Xining overstappen op de volgende trein, die hetzelfde nummer heeft. Het grootste gedeelte van de treinreis zit erop.
Peet en ik wilden vanmorgen water halen, maar het is een mega grote trein, dus je blijft lopen. Je mag in de trein niet roken, maar in de tussenstukken wel. Daar is het dus extra druk. We hebben het maar opgegeven en wachten maar totdat het karretje met drinken langskomt.l

Aangekomen in Xian om 9 uur in de avond, dus vandaag doen we niet veel meer. Wat eten, beetje lopen en slapen.
De volgende dag gaan we naar het terracotta leger. We hebben een trip geboekt via het hostel en gaan in een groep van 12 mensen daar naartoe. Er zijn drie grote zalen met opgravingen en het ziet er heel indrukwekkend uit. Het is die dag heel warm, 40 graden. We hebben tussendoor een chinese lunch met allemaal verschillende gerechten en een ronde draaiplaat. Dat smaakt erg lekker. Het eten met stokjes gaat al veel beter dan in het begin. Na de lunch gaan we naar het mausoleum van keizer Qin, maar dat blijkt dus onder de grond te zien en wat wij te zien krijgen is een park met een zuil en een aanduiding waar hij onder de grond ligt.
Hierna gaan we weer terug naar het hostel. In de avond gaan we eten en een flink stuk door de stad lopen. Je hebt daar een bell tower, die in de avond heel mooi verlicht is. Trouwens alle straten zijn heel mooi verlicht.

• 25 Juli 2017 - 15:44

Martina Dongelmans:

40 graden ! Is t in die tempels en musea wel wat koeler? 's-avonds toch wel koeler, vandaar de avondwandeling? Lijkt me ook wel lekker bewegen na lange reizen, mooie uitzichten gezien? Eten jullie met stokjes? Knap hoor, of wilden jullie je gewicht op peil houden? Al veel gezien hé en jullie zitten toch pas op de helft? Veel genieten en plezier dus nog! GLK Martina Dongelmans