Lopen naar het Westmeer - Reisverslag uit Hangzhou, China van Teunissen - WaarBenJij.nu Lopen naar het Westmeer - Reisverslag uit Hangzhou, China van Teunissen - WaarBenJij.nu

Lopen naar het Westmeer

Blijf op de hoogte en volg Teunissen

30 Juli 2017 | China, Hangzhou

Vandaag 7 uur met de taxi naar het station. We hebben gisteren lekker brood, oploskoffie enz. gehaald om bij het station op te eten. Na het inchecken ontbijten we op het station. De trein gaat pas om 8 voor 9, dus we hebben tijd genoeg. Op ieder station kan je heet water pakken, dus dat is wel handig. We komen om half 11 aan bij het station in Hangzhou. De taxichauffeur begrijpt alleen niets van de chinese vertaling van het hostel en adres. Na wat papiertjes erbij te hebben gehaald en een chinese vertaling van het westmeer waar we vlakbij zitten, lijkt hij het te begrijpen. Later stopt hij toch, omdat hij het niet begrijpt. Uiteindelijk komen we aan bij onze bestemming, West Lake youth hostel waar we twee nachten gaan slapen. We moeten nog even wachten totdat onze kamer klaar is en eten wat in het hostel. Bij de hostels in China kan je niet zelf koken, maar wel een ontbijtje of avondeten bestellen. We zijn na het eten naar het Westmeer gaan lopen. Eerst door een hele lange tunnel en dan gelukkig weer de frisse buitenlucht. Om het westmeer heen zijn allerlei bezienswaardigheden, zoals een oude tempel enz. Na een paar uurtjes lopen gaan we terug naar het hostel om wat te eten. Morgen gaan we uitslapen tot 9 uur in ieder geval.

• 31 Juli 2017 - 09:45

Martina Dongelmans:

En is t een beetje gelukt met uitslapen? Kan me voorstellen dat jullie daar ff behoeften aan hadden.... als ik lees wat jullie allemaal gezien en gelopen hebben! Hoe doen jullie dat trouwens, uitkiezen wat te bezichtigen? Lootjes trekken of een soort blind pijltjes gooien op de plattegrond van de omgeving? Lijkt me moeilijk een keuze te maken, zoveel te zien en jullie kunnen natuurlijk niet alles gaan bekijken. Veel plezier nog verder. GLK Martina Dongelmans